Robottipuhelut ovat tehokas tapa tavoittaa suuria massoja esimerkiksi tiedottamiseen liittyvissä kampanjoissa tai asiakastyytyväisyystutkimusten toteuttamisessa. Käyttökohteita on monia ja olemme toteuttaneet asiakkaillamme myös B2B-liidihankintaan keskittyviä soittoautomaation toteutuksia.
Hyvät käytänteet soittorobotti-kampanjoiden toteutuksessa
Reiluus ja rehellisyys, puhelun vastaanottajalle kerrotaan ensimmäisten sekuntien aikana, että kyseessä on automatisoitu soitto/nauhoite
B2C-kampanjoiden toteutus on mahdollista silloin, kun organisaatiollasi on olemassa oleva markkinointirekisteri ja markkinointilupa
Robotti ei saa myydä ja tehdä sopimuksia suoraan asiakkaan kanssa
Puhelun vastaanottajalle annetaan mahdollisuus kieltää automatisoidut soitot jatkossa ko. organisaatiolta (opt-out)
GDPR:n asettamat vaatimukset sekä hyvä markkinointitapa.
Lyhyesti soittorobotti-kampanjoiden ja robottipuheluiden käytännön toteutuksesta
Soittorobottiteknologiamme kykenee soittamaan jopa 20 000 automatisoitua soittoa tunnissa. Nimestään huolimatta puhelun vastaanottaja ei keskustelu robotin kanssa, vaan automatisoidun puhelun vastaanottaja kuulee miellyttävällä ihmisäänellä toteutetun nauhoitteen. Nauhoite voidaan toteuttaa voice over -ääninäyttelijämme toimesta tai vaihtoehtoisesti voitte äänittää nauhoitteen itse yhdessä suunnittelemamme käsikirjoituksen pohjalta.
Soittorobottipuheluiden nauhoitteisiin voidaan lisätä numero-ohjattuja toimintakehotteita (CTA), joiden avulla voidaan esimerkiksi kerätä tietoa puheluiden vastaanottajien halukkuudesta jatkaa keskustelua henkilökohtaisesti soiton jälkeen (esim. ”voit nyt painaa puhelimestasi numeroa 1., jos haluat, että olemme sinuun henkilökohtaisesti yhteydessä”).
Toimintakehotteiden suunnittelu nauhoitteisiin voidaan toteuttaa myös siten, että toimintakehotteen toteutuessa puhelun vastaanottajalle lähetetään tekstiviestillä lisätietoa nauhoitteen aiheesta (esimerkiksi linkki verkkosivuilta löytyvään tiedotteeseen tai blogikirjoitukseen).
Nauhoitteisiin voidaan rakentaa myös laajempia toimintakehotepolkuja, jolloin esimerkiksi asiakastyytyväisyyskyselyiden tai gallupien toteuttaminen soittoautomaation avulla toimii tehokkaasti, nopeasti ja tasalaatuisesti.
Soittorobottipuheluiden käyttökohteet
Hyvin suunniteltuna ja toteutettuna soittorobotti-kampanjat soveltuvat erinomaisesti tilanteisiin, joissa halutaan kontaktoida suuria massoja nopeasti ja tehokkaasti.
Olemme toteuttaneet automatisoituja soittokampanjoita laaja-alaisesti niin yrityksille kuin myös esimerkiksi liitoille, yhdistyksille, järjestöille, kunnille ja kaupungeille.
Olemassa olevien asiakas- tai markkinointireksiterien aktivointiin
B2B-yritysten liidihankintaan
Tiedottamiseen liittyviin kampanjoihin
Asiakastyytyväisyyskyselyiden toteuttamiseen
Gallupkyselyihin
Henkilöstökyselyiden toteuttamiseen.
Hyvät käytänteet soittorobotti-kampanjoiden toteutuksessa
Tehokkuus
Ylivertainen tehokkuus – jopa 20 000 puhelua tunnissa. Keskimäärin toteuttamissamme soittorobotti-kampanjoissa puheluiden vastausprosentti on noin 70 %.
Selkeä data ja raportointi
Raportoimme kampanjan tuloksista 24 h sisällä kampanjan toteutuksesta. Raportissa muun muassa eriteltynä jokaisen vastatun puhelun kesto sekunnin tarkkuudella sekä toteutuneet toimintakehotteet.
Erilliset outbound- ja indbound-nauhoitteet
Kampanjoihin on mahdollista rakentaa outbound-nauhoitteen lisäksi erillinen inbound-nauhoite, jolloin takaisinsoittavat henkilöt kuulevat heille personoidun nauhoitteen.
Brändi- ja asiakasystävällinen toteutus
Nauhoitteiden toteutuksessa keskiössä on organisaationne tone of voice, ja nauhoitteen ammattimainen voice over -toteutus. Puhelun vastaanottajalle kerrotaan reilusti ja rehellisesti ensimmäisten sekuntien aikana, että kyseessä automatisoitu puhelu. Robotti ei jankuta eikä tyrkytä.
Mahdollisuus oman puhelinnumeron käyttöön kampanjoiden toteutuksessa
Soittorobotti-kampanja voidaan toteuttaa vain kyseistä kampanjaa varten hankitulla VoIP-numerolla tai vaihtoehtoisesti kampanjassa voidaan käyttää organisaationne omaa puhelinnumeroa, jolloin esimerkiksi Fonecta Caller -palvelun käyttäjät voivat nähdä puhelun saapuvan organisaatiostanne.
Kiinnostuitko?
Jätä yhteydenottopyyntö tai varaa aika 30 min. kartoitussessio soittorobottipalvelun mahdollisuuksien tunnistamiseen organisaatiollesi.
ELY-keskuksen rahoituksen tukemana kasvuhaluiset pk-yritykset voivat nostaa liiketoimintaosaamisensa täysin uudelle tasolle ELY-keskuksen nimittämän huippuasiantuntijan avulla.…
Facebook tarjoaa mahdollisuuden tavoittaa laajoja yleisöjä kustannustehokkaasti. Yrityksesi Facebook-sivun orgaanisilla julkaisuilla voi edelleen saavuttaa näkyvyyttä…