Menestyksekäs digimarkkinointi vaati pohjaksi selkeän strategian. Digitaalisen markkinoinnin strategia tulisikin olla olennainen osa jokaisen yrityksen liiketoiminnan suunnittelua. Hyvin laadittu digitaalisen markkinoinnin strategia tuo ammattimaista otetta markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen sekä parantaa mainonnan tuottavuutta.
Markkinoinnin strateginen suunnittelu aloitetaan porautumalla liiketoimintasi tavoitteisiin, myytäviin tuotteisiin ja palveluihin, prosesseihin sekä hinnoitteluun. Tämän jälkeen tehdään SWOT-analyysi, missä määritetään sisäiset vahvuudet ja heikkoudet sekä ulkoiset mahdollisuudet ja uhat. Alkuun siis määritetään liiketoimintasi ydinasiat perusteellisesti, mikä luo pohjan markkinoinnin taktiselle suunnittelulle.
Taktinen suunnitteluvaihe starttaa ostajapersoonien määrittelyllä, missä tunnistetaan tuotteiden ja palveluiden potentiaaliset asiakkaat ja heidän erityispiirteensä. Huolellisesti tehdyllä ostajapersoonien määrittelyllä varmistetaan se, että mainontaa kohdennetaan oikeille yleisöille.
Seuraavissa vaiheissa paneudutaan kohdemarkkinoihin, tehdään kilpailija-analyysi sekä määritetään markkinointikanavat ja markkinointitiimi. Viimeisessä vaiheessa allokoidaan markkinointibudjetti eri mainosalustojen välillä halutulle ajanjaksolle. Budjetin voi laatia esimerkiksi seuraavalle vuodelle tai lyhyemmälle ajalle.
Lopputuloksena on yksityiskohtainen suunnitelma siitä, kuinka yrityksesi digitaalisen markkinoinnin strategia viedään käytäntöön.
Hyvin laadittu digitaalisen markkinoinnin strategia antaa selkeät raamit tekemiselle ja valaa perustan digimarkkinoinnissa menestymiselle. Strategian käytäntöönpanon tueksi on hyvä laatia erillinen, mikrotasolle menevä markkinointisuunnitelma, minkä toteutuksessa hyviä työkaluja ovat esimerkiksi markkinoinnin vuosikello ja erillinen sisältösuunnitelma. Autamme sinua mielellämme myös markkinointisuunnitelman laatimisessa sekä markkinoinnin käytännön toteutuksessa.
Raaka Media on ELY-keskuksen nimittämä kehittämispalveluiden puitetoimittaja ja voit hakea kanssamme ELY-rahoitusta markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja kehittämiseen.
Täytä alla oleva lomake tai soita 040 778 6545
Täytä alla oleva lomake tai
soita 040 778 6545
Raaka Media Oy
Itäkatu 1-5
00930 Helsinki
Y-tunnus: 0929523-9
Janne Lumikko
CEO, Founder
+358 40 778 6545
janne@raakamedia.fi
Krista Hakala
Client Director, Founder
+358 50 048 1010
krista@raakamedia.fi
Raaka Media on sertifioitu Google Partner - digitoimisto. Se tarkoittaa, että olemme saavuttaneet asiakkaillemme tuntuvaa tulojen kasvua Google-mainonnalla.
ELY-keskuksen kehittämispalveluiden puitetoimittajana voimme tarjota yrityksellesi markkinoinnin strategista suunnittelua julkisen rahoituksen tukemana.
© Raaka Media Oy
Raaka Media Oy
Itäkatu 1-5
00930 Helsinki
Y-tunnus: 0929523-9
Janne Lumikko
CEO, Founder
+358 40 778 6545
janne@raakamedia.fi
Krista Hakala
Client Director, Founder
+358 50 048 1010
krista@raakamedia.fi
Raaka Media on sertifioitu Google Partner - digitoimisto. Se tarkoittaa, että olemme saavuttaneet asiakkaillemme tuntuvaa tulojen kasvua Google-mainonnalla.
ELY-keskuksen kehittämispalveluiden puitetoimittajana voimme tarjota yrityksellesi markkinoinnin strategista suunnittelua julkisen rahoituksen tukemana.
© Raaka Media Oy