Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Jaa sosiaalisessa mediassa

Maksat vain, jos mainoksesi katsotaan loppuun saakka
Oletko koskaan katsonut YouTube:ssa mainosvideota loppuun saakka, josta et ole kiinnostunut? Luultavasti olet tehnyt kuten useimmat meistä, eli ohittanut mainosvideon pakollisen viiden sekunnin katselun jälkeen ja siirtynyt varsinaisen videon katseluun. YouTube-mainonnassa maksat vain niistä näyttökerroista, kun mainosvideosi katsotaan loppuun saakka tai sitä toistetaan vähintään 30 sekuntia.

Tarkka kohdennus
YouTubessa näytät mainoksiasi potentiaalisille asiakkaille juuri oikeaan aikaan. Tämän lisäksi käytössä on useita eri kohdistustapoja, kuten kohderyhmät, kiinnostuksen kohteet, ikä, sukupuoli, sekä sijoittelu ja uudelleenmarkkinointiluettelot, joiden avulla voit tavoittaa tiettyjä, tarkoin rajattuja yleisöjä sen perustella keitä käyttäjät ovat, mistä he ovat kiinnostuneita ja millaista sisältöä he tarkastelevat.

Erinomainen brändimainontaan
Mainosvideot keräävät runsaasti näyttökertoja, koska suurin osa mainoksista ohitetaan viiden sekunnin pakollisen katselun jälkeen. Jokaisesta näyttökerrasta on kuitenkin hyötyä ja niillä on aina jonkinlainen vaikutus brändisi arvoon tai jopa suoraan kapankäyntiin. Videomainoksilla välitetään myös tehokkaasti tunteita, mikä on etenkin brändimainonnassa tärkeää.

Kustannustehokasta Suomen markkinoilla
YouTube on maailman toiseksi suurin hakukone Googlen jälkeen, mutta Suomessa YouTube -mainontaan käytetään vielä suhteellisen vähän mainoseuroja. Tästä syytä kilpailua on vähemmän mainostajien kesken kuin esimerkiksi Googlen hakukoneessa mainostettaessa, mikä tekee mainostamisesta kustannustehokkaampaa. Yksi näyttökerta YouTube:ssa maksaa tällä hetkellä keskimäärin 0,05 – 0,10 €.

Mitattavat tulokset
YouTube-mainonnan kautta saavutetut tulokset ovat hyvin mitattavissa. Brändimainontaan keskityvissä kampanjoissa pystytään seuraamaan kuinka hyvin videomainoksesi lisäävät tuotemerkkitietoisuutta ja konversioon tähtäävissä kampanjoissa pystytään analysoimaan muun muassa kaupankäyntiin johtaneet klikkaukset. Näiden lisäksi tarjolla on myös paljon yksityiskohtaisempaa dataa aina katselukerroista sitoutumisprosentteihin.

Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Jaa sosiaalisessa mediassa