Case Meilahden Autokoulu

Palkkasimme lisää väkeä, kun mainonta toimi niin hyvin

”Asiakkaat tarvitsevat autokoulua yleensä vain kerran. Siksi meille on tärkeää näkyä Googlessa hakutulosten kärjessä, että meidät huomataan ja meitä klikataan”, kertoo Suomen Ajoinfo Oy:n / Meilahden Autokoulun toimitusjohtaja. ”Oikeasti mainonta Googlessa toi niin paljon uusia asiakkaita, että palkkasimme lisää väkeä.”

Pääkaupunkiseudulla ajokorttia hommaavat asiakkaat vaihtelevat iältään 18 vuotta täyttäneistä keski-ikäisiin, joten kohdistaminen on haasteellista. ”Raaka Media seuraa tarkasti sitä, millä avainsanoilla palvelua haetaan ja optimoi sen mukaan AdWords-mainontaamme jatkuvasti.”

Facebookissa kisoja, Instagramissa nuorisoa

Meilahden Autokoulu käyttää somea laajasti. Facebookin tehtävänä on tuoda näkyvyyttä ja siellä postauksia kohdennetaan mm. iän ja paikan mukaan. Erityisen hyvin Facebookissa ovat toimineet Meilahden Autokoulun ja Raaka Median yhdessä ideoimat kisat, joissa arvotaan esim. lahjakortteja autokouluun. Uudelleenmarkkinoinnin avulla pysytään hyvin asiakkaiden mielissä ja saadaan kaikki uudet edut heti heidän nähtäville.

”Instagramissa tavoitamme nuorempia kohderyhmiä. Vähän aikaa sitten yksi ajo-oppilaani kertoi osallistuneensa yli vuotta aiemmin kisaamme Instagramissa. Kun sitten autokoulu oli tullut ajankohtaiseksi, hän oli taas nähnyt tarjouksemme ja sen perusteella hän valitsi meidät. On siis tärkeätä näkyä potentiaaleille asiakkaille jo hyvissä ajoin”, toimitusjohtaja kertoo.

Instagramissa Meilahden Autokoulun mainonta toimii hyvin ja esim. alueellisesti kohdistettu etu sai pitkälti yli tuhat tykkäystä. Seuraavat postaukset onkin helppo kohdistaa mm. näille tykänneille ja valmiiksi asiasta kiinnostuneille.

Todella hyvä hinta-laatusuhde

Meilahden Autokoulun ja Raaka Median yhteistyö on jatkunut vuosia. ”Hinta-laatusuhde on Raaka Mediassa todella hyvä. Aina kun kysyn tai pyydän jotain, he selvittävät asian ja tekevät toiveitteni mukaisesti. Itse en osaisi enkä ehtisi tehdä Google- ja somemainontaa, joten tarvitsen siihen hyvän kumppanin. Raaka Median kanssa kaikki aina sujuu”, toimitusjohtaja sanoo.