Case Helsingin Villasukkatehdas

Yhteisöllisyys muuttuu myynniksi

”Facebookissa rakennamme yhteisöllisyyttä ja näkyvyyttä. Lyhyessä ajassa saimme yli 10 000 tykkääjää, joille teemme myös verkkokauppaamme tutuksi Raaka Median avulla”, kertoo patruuna Jukka-Pekka Kumpulainen Helsingin Villasukkatehtaalta.

Tehtaalla soi vanhasta putkiradiosta Olavi Virta. Työrauhaa eivät häiritse tietokoneet tai kännykät. Suomen ainoan perinteisen villasukkatehtaan koneet ovat peräisin 1920-luvulta. Nykypäivää tehtaan toiminnassa edustaa suosittu Facebook-sivusto.

Saumatonta yhteistyötä alusta loppuun

”Kaikki suomalaiset kuuluvat kohderyhmäämme: maalaiset ja kaupunkilaiset, kalastajat, retkeilijät, aivan kaikki. Facebookissa ensimmäisenä haamurajana oli saavuttaa yli 10 000 tykkäystä ja se kävi rivakasti.” Kumpulainen kertoo.

Facebookissa tykkääjiä muistutetaan tuotteista ja iso yhteisö toimiikin hyvänä alustana verkkokaupan myynnille. Facebookin ylläpito on ulkoistettu Raaka Medialle alusta loppuun. Kun Kumpulaisella on idea sisällöstä, hän kertoo sen Raaka Medialle, joka toteuttaa sen aikailematta.

”Yhteistyö toimii erittäin hyvin. Meillä ei olisi valmiuksia tai aikaa tehdä näitä asioita itse, siksi tarvitsemme luotettavan kumppanin”, Kumpulainen kertoo.

”Saamme Raaka Mediasta äärimmäisen hyvää palvelua. Siellä ollaan samanlaisia työihmisiä kuin mekin. Kun meillä on jokin toive, niin se tehdään heti eikä aikailla. Voin täysin sydämin suositella Raaka Mediaa.”