Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Jaa sosiaalisessa mediassa

Mitä ovat Google AdWordsin mainoslaajennukset?

Google AdWordsin mainoslaajennukset ovat mainosten maksuttomia lisäominaisuuksia, joilla laajennat mainostesi sisältöä. Mainoslaajennusten käyttö parantaa mainostesi näkyvyyttä, lisää mainosten informaatiota ja parantaa tutkitusti mainosten klikkausprosenttia.

Google AdWords -mainonnassa kannattaa käyttää kaikkia mahdollisia kampanjaan sopivia mainoslaajennuksia. Seuraavaksi käymme lävitse neljä yleisintä manuaalista mainoslaajennusta. Nämä mainoslaajennukset sopivat useimpiin Googlen hakuverkoston mainoskampanjoihin.

  1. Huomiotekstilaajennukset

Huomiotekstilaajennuksilla voit korostaa asiakkaalle lisäarvoa tuottavia ominaisuuksia, kuten ilmaista toimitusta, maksutonta asiakaspalautusta tai ympärivuorokautista asiakaspalvelua. Huomiotekstilaajennuksilla voit myös kertoa yksityiskohtaisempaa tietoa tuotteista, palveluista ja yrityksestäsi. Huomiotekstilaajennukset voivat olla pituudeltaan enintään 25 merkkiä ja kerrallaan mainoksessa voidaan näyttää 2 – 6 huomiotekstiä.

  1. Sivustolinkkilaajennukset

Lisäämällä mainoksiisi sivustolinkkilaajennuksia, voit ohjata asiakkaat mainoksista suoraan tietylle alasivulle, kuten yhteystietoihin tai tiettyyn tuotekategoriaan. Sivustolinkkilaajennukset ovat samantyyppisiä kuin huomiotekstilaajennukset, minkä lisäksi ne toimivat sananmukaisesti linkkeinä eri puolelle sivustoasi. Linkkitekstin pituusrajoitus on 25 merkkiä, minkä lisäksi linkkiin voi lisätä 70 merkkiä pitkän kuvaustekstin.

  1. Puhelinlaajennukset

Kun otat Google AdWordsin puhelulaajennukset käyttöön, näkevät asiakkaat mainostesi yhteydessä puhelinnumeron tai soittopainikkeen, jota klikkaamalla he voivat suoraan soittaa yritykseesi, kun mainoksesi näkyy mobiililaitteella. Puhelulaajennukset aktivoivat asiakkaita tehokkaasti, millä on usein suora yhteys konversioprosenttiin. Puhelulaajennusten kautta tulevia konversioita voit seurata vaivattomasti AdWordsin soittoraportoinnin kautta.

  1. Sijaintilaajennukset

Mainosten sijaintilaajennuksilla lisäät mainoksiin kivijalkamyymälän osoitteen, puhelinnumeron ja liikkeen aukioloajat. Sijaintilaajennus osaa myös näyttää saman ketjun liikkeistä asiakasta lähimmän liikkeen tiedot. Jotta voit käyttää sijaintilaajennuksia, tulee Google AdWords -tili linkittää yrityksen Google My Business -tilin kanssa, mistä sijaintilaajennukset saavat tietonsa AdWords -mainoksiin.

Mainoslaajennusten näkyvyys

Älä huolestu, vaikka mainoslaajennukset eivät näy joka kerta mainostesi yhteydessä. Mainoslaajennusten näkyvyyteen vaikuttaa useampi tekijä ja kaikkia lisäämiäsi mainoslaajennuksia ei näytetä samanaikaisesti kaikkien hakujen yhteydessä. Ratkaiseva merkitys mainoslaajennusten näkyvyyteen on mainosten sijoitus hakutulokissa. Mitä korkeammalla mainoksesi näkyy Googlen hakutuloksissa, sitä todennäköisempää on, että mainoksen yhteydessä näytetään sille lisättyjä mainoslaajennuksia. Mainosten sijoitukseen voit vaikuttaa nostamalla hintatarjousta ja tarkkailemalla mainostesi laatupisteitä.

Ota yhteyttä, jos tarvitset apua mainoslaajennusten kanssa, autamme mielellämme!